DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Kompletní servis pro váš klid a pohodu

Obchodní podmínky

 Všeobecné  obchodní  podmínky  společnosti  CHATTUZA s.r.o.

1. Všeobecná ustanovení

1.1  

Těmito  obchodními  podmínkami se  řídí všechny  dodávky firmy Chattuza s.r.o.  Smlouva mezi Chattuza s.r.o. a obchodním partnerem je uzavřena dnem podpisu smlouvy nebo dnem potvrzení objednávky.

1.2  

Uzavřením  kupní  smlouvy akceptací nabídky firmy Chattuza s.r.o. dochází k přijetí těchto obchodních podmínek v celém rozsahu, nejsou-li písemně přijaty specifické obchodní podmínky, vztahující se k danému konkrétnímu obchodnímu vztahu a výslovně modifikující tyto Všeobecné obchodní podmínky v jednotlivých ustanoveních.

2. Poptávka a nabídka

2.1

Firma Chattuza s.r.o. zpracovává a zasílá nabídky zdarma. Zpracování a zaslání nabídky nelze na firmě Chattuza s.r.o. kýmkoliv a jakýmkoliv způsobem požadovat či vynucovat.

2.2

Poptávka  musí  být  zaslána  písemně  nebo  elektronickou  poštou  a  musí  obsahovat  úplný a řádný popis na poptávaný předmět smlouvy.

2.3

Údaje  uvedené  v nabídce  jsou  závazné, případné  požadavky  na  změny  musí  být provedeny písemně po dohodě s Chattuza s.r.o.

3. Objednávka

3.1.

Potvrzování objednávek:
a) Objednávka  musí  obsahovat  obchodní  podmínky a  nebo odkaz  na tyto podmínky uvedené při nabídce. Případné pozdější změny těchto nabídek  musí být projednány a  oboustranně písemně odsouhlaseny. Veškeré  náklady  spojené  se  změnou  obchodních  podmínek jdou  k tíži navrhovatele změny.
b) Až do okamžiku potvrzení objednávky mohou smluvní strany odstoupit od zamýšleného kontraktu bez jakýchkoli majetkových nároků a závazků.

3.2

Storno objednávek:
a) V případě  stornování  objednávky  může  Chattuza s.r.o.  uplatnit  nárok  na  náhradu  škody  ve výši  prokázaných  nákladů  spojených  se  zahájením  realizace  kontraktu (objednávky). Smluvní strana, která objednávku stornovala, musí tyto náklady uhradit způsobem  uvedeným v následujícím odstavci.
b) Uplatnění  nároku ad a)  musí být  provedeno písemně bez zbytečného odkladu, nejpozději však do deseti pracovních dnů ode dne stornování objednávky s tím, že příslušná uplatněná částka musí být  ve prospěch Chattuza s.r.o., smluvní stranou, která objednávku stornovala, uhrazena nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne  doručení příslušného vyúčtování takové částky ze strany Chattuza s.r.o. Platí právní domněnka, že příslušné vyúčtování bylo řádně doručeno 5. den ode dne jeho odeslání z kteréhokoliv poštovního úřadu.

c) Nárok nemůže být uplatňován v případě, že Chattuza s.r.o., není schopna plnit závazek vyplývající ze smlouvy nebo potvrzené objednávky z technologických či vyšších důvodů, které nebyly známy při sjednávání objednávky.

3.3

Dodatečné změny objednávky:

a) Jakékoliv  dodatečné  změny  je  Chattuza s.r.o.  povinna   akceptovat  jen  v  případě, že  doposud nebylo započato  s  přípravou  výroby nebo samotnou výrobou objednaného zboží. U rozpracované výroby je firma Chattuza s.r.o. oprávněna  vyúčtovat  vynaložené náklady a  kupující je  povinen tyto náklady řádně uhradit.

4. Balení

4.1

V případě zvláštního požadavku na balení předmětného výrobku (zboží) je nutno tento požadavek písemně sjednat při uzavírání smlouvy.

4.2

Ve sjednaný  den  vyskladnění zboží  jsou  vyhotoveny  všechny  následující  dokumenty k danému zboží: faktura (daňový doklad) a dodací list .

5. Povinnosti při převzetí zásilky

5.1

Při přebírání zásilky od firmy Chattuza s.r.o. vzniká příjemci oznamovací povinnost o doručení zásilky. Tato povinnost je splněna řádným podpisem oprávněné osoby na dodacím listu, který musí být doručen firmě Chattuza s.r.o.

5.2

V případě zjištění poškození zboží je příjemce povinen:

a) Je-li poškození zjevné na první pohled je příjemce zboží povinen informovat firmu Chattuza s.r.o. ihned  při  převzetí  zásilky a to  zápisem do  nákladového listu či CMR. Dále  je  příjemce  povinen vyhotovit  zápis o škodě  a tento zápis musí potvrdit  svým  podpisem i osoba, která zásilku doručila. Pokud to okolnosti dovolují, je příjemce povinen toto zadokumentovat fotograficky.


b) Odběratel je povinen při příjmu plnění dle uzavřené smlouvy toto plnění řádně zkontrolovat a bez zbytečného odkladu oznámit dodavateli veškeré zjevné vady. Dále je povinen oznámit bez zbytečného odkladu i vady, které při prvotní  přejímce  nebyly  zjištěny  vizuální  kontrolou. Zjištěné  vady  musí  být  oznámeny  písemně.

5.3

Smluvní partner odpovídá firmě Chattuza s.r.o. za škodu vzniklou nedodržením povinnosti při převzetí zásilky.

6. Platební podmínky

6.1

Firma  Chattuza s.r.o. poskytuje služby a zboží v pevně  stanovených cenách dohodnutých  při cenové  nabídce  nebo  při  potvrzení objednávky. Do ceny jsou zahrnuty veškeré náklady spojené s výrobou, manipulací či balením. Je-li tak uvedeno v cenové nabídce, je v ceně  zahrnuta  doprava a manipulace spojená s ní.

6.2

Platba kupujícího (odběratele) bude provedena na základě vystaveného daňového dokladu – faktury, jejíž splatnost pro tuzemské subjekty je 10 kalendářních dní, pro zahraniční subjekty je 14 kalendářních dní, není-li písemně dohodnuto jinak a počíná svůj běh dnem dodání zboží. V případě nezaplacení daňového dokladu - faktury ( dále jen faktura ) v termínu splatnosti, postupuje firma Chattuza s.r.o. v souladu s obecně platnou právní úpravou .

6.3

Jestliže dílčí faktura nebo faktura nebudou obsahovat dohodnuté náležitosti, je objednatel oprávněn tyto doklady doporučeně poštou či kurýrem proti potvrzení vrátit zhotoviteli. Tato skutečnost však musí nastat do data splatnosti uvedených dokumentů. Po vrácení faktury je zhotovitel povinen vystavit nový předmětný doklad se všemi náležitostmi. Lhůta splatnosti je shodná jako u vrácené faktury a počíná svůj běh dnem odeslání. Do doby, než je vystaven nový předmětný doklad s novou lhůtou splatnosti není objednatel v prodlení s placením.

6.4

Jestliže dojde prokazatelně  z důvodů na  straně banky  k prodlení  s proveditelnou  platbou  není objednatel po tuto dobu v prodlení, je však povinen tuto skutečnost prokázat.

6.5

Případná změna sjednané ceny je možná pouze písemnou dohodou a Chattuza s.r.o. , si vyhrazuje právo vyvolat nové jednání o ceně v případě, že vstupní ceny materiálu vzrostou v průběhu plnění kontraktu o více než 5 %.

6.6

Vlastnictví k předmětu díla (dle uzavřené smlouvy, popř. příslušné objednávky) přechází ze zhotovitele na objednatele dnem úplného zaplacení sjednané ceny díla a jejího příslušenství  a splněním případných dalších náležitostí dle smlouvy.

7. Smluvní sankce

7.1

Dodavatel se zavazuje zaplatit objednateli smluvní pokuty v těchto případech:

a) v případě prodlení s dodáním zboží smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dohodnuté ceny  za každý den takového prodlení

b) 0,05%  sjednané ceny  reklamované  části  zboží  za  každý den  prodlení  se zahájením odstraňování vady u reklamovaného zboží nebo v záruční době, k níž se dodavatel zavázal v určitém termínu, a to za každý den prodlení.

7.2

Objednatel se zavazuje zaplatit zhotoviteli smluvní pokutu ve výši 0,1 % denně z účtované částky za prodlení se zaplacením zálohy, dílčí faktury – daňového dokladu nebo faktury - daňového dokladu.

7.3

Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo věřitele na náhradu škody.

8. Ukončení smluvního vztahu

8.1

Smluvní strany mohou smlouvu ukončit dohodou nebo odstoupením s tím, že dohoda i odstoupení musí mít písemnou formu, jinak jsou neplatné.

8.2

Objednatel  nebo  zhotovitel  mají  právo  od  smlouvy   odstoupit v  případě  podstatného  porušení smluvní povinnosti stanovené v dané smlouvě, těchto Všeobecných obchodních podmínkách Chattuza s.r.o., nebo ve speciálních obchodních podmínkách dohodnutých stranami v konkrétním obchodním případě.

8.3

Za okamžik odstoupení od dané smlouvy se považuje pátý den odeslání písemného odstoupení od dané smlouvy smluvní stranou druhé smluvní straně na její adresu uvedenou v dané smlouvě (objednávce),  přičemž se má za to, že písemné odstoupení od dané smlouvy bylo druhé smluvní straně doručeno pátý den ode dne jeho odeslání smluvní stranou z kteréhokoliv poštovního úřadu.

8.4

Za podstatné porušení smlouvy pokládají smluvní strany zejména porušení těchto smluvních závazků :

a) prodlení objednatele s předáním případných podkladů pro zhotovení určitého typu zboží, které se zavázal k tomuto předat dodavateli,

b) prodlení dodavatele s dodáním zboží, které bude delší než 30 kalendářních dnů,

c) prodlení objednatele se složením zálohy, byla-li sjednána či nezaplacením faktury po dobu delší než 15 dnů.

8.5

V případě odstoupení od smlouvy smluvní strany provedou inventuru a vyúčtování dosud provedených prací na díle.

9. Ostatní podmínky

9.1

Zjistí-li dodavatel  po vzniku  smlouvy, že  předchozí plnění nebylo včas odběratelem uhrazeno, je oprávněn podle svých  možností  posunout  odpovídajícím způsobem sjednaný termín plnění, přičemž tímto postupem  nedochází k  žádnému porušení smlouvy, nebo může od smlouvy dodavatel odstoupit nebo podmínit termín splnění sjednaného závazku zaplacením všech dosud neuhrazených splatných pohledávek  odběratelem.

9.2

Smluvní strany se dohodly, že při všech sporech, které vzejdou z uzavřeného kontraktu bude rozhodovat rozhodce jmenovaný Sdružením nezávislých rozhodců České republiky o.s..

9.3

Objednavatel a dodavatel se zavazují dodržovat mlčenlivost o všech poznatcích, které získají na základě této smlouvy, zejména o informacích týkajících se obchodních záležitostí, technických a technologických postupů včetně souvisejícího know-how a nezpřístupní tyto informace třetím osobám. V případě porušení je toto považováno za závažné porušení smlouvy a dodavatel  či objednavatel je oprávněn na základě prokázané skutečnosti od této smlouvy odstoupit. Dále je provinivší se strana povinna zaplatit poškozené straně smluvní pokutu ve výši 10.000,-- EUR, která není krytím náhrady škody, která bude hrazena samostatně.

9.4

V případě dopadu vyšší moci na možnosti plnění kontraktu nebudou si účastníci vzájemně účtovat sankce.

9.5

Odběratel  je  oprávněn  v průběhu provádění dodávky provést  kontrolu kvality použitých dřevin. Při  kontrole je dodavatel  a odběratel povinen  sepsat kontrolní zápis a uvést případné nedostatky. Jestliže  objednatel zjistí, že dodavatel provádí dílo v rozporu se  smluvními povinnostmi, má objednatel právo požadovat, aby zhotovitel odstranil zjištěné vady a dílo prováděl v souladu se smlouvou.

9.6

Dodavatel  je  oprávněn v  průběhu  provádění  díla  upozornit  objednatele  na  nevhodnost  jeho pokynů nebo materiálu, předloženého objednatelem ke zhotovení díla. Toto upozornění musí mít písemnou formu. V takovém případě je  povinen  se k tomuto upozornění objednatel bez zbytečného odkladu vyjádřit písemnou formou. Jestliže  nevhodné pokyny nebo nevhodný  materiál budou  znamenat nemožnost provádět dílo řádně a včas, je objednatel povinen  učinit  veškerá  opatření, aby v  provádění díla  mohlo  být pokračováno řádně. Po dobu odstraňování závadného stavu v důsledku upozornění objednatele dodavatelem až do předložení písemného stanoviska objednatele, není dodavatel v  prodlení. Jestliže  objednatel  nadále písemným   sdělením  trvá  na  tom,  aby  dílo  bylo  zhotovováno ve  smyslu  původních  pokynů nebo  z  jím určených materiálu,  případně  v  původně  sjednaném  čase,  nenese dodavatel odpovědnost za  vady zboží po jeho dokončení. V případě, že setrvání  objednatele  na  původních  pokynech  má  za  následek  prodloužení výrobních časů a objednatel setrvá na původním termínu zhotovení, má dodavatel právo odstoupit od smlouvy  a je oprávněn objednateli účtovat  náhradu  škody, která  mu  tím  vznikla.  Trvá-li přerušení prací či dodávek déle než jeden měsíce,  je dodavatel oprávněn od smlouvy jednostranně odstoupit pro podstatné porušení smluvních povinností ze strany objednatele a je oprávněn objednateli účtovat náhradu škody, která mu tím vznikla.

9.7

Nejsou-li dohodnuty jiné technické parametry, řídí se kvalitativní ujednání podnikovými standardy zhotovitele. Odběratel prohlašuje, že se s uvedenými standardy řádně seznámil před uzavřením smlouvy (podáním objednávky) a v plném rozsahu je akceptuje.

9.8

Technické  či jiné parametry, které  nebyly  dohodnuty,  nemohou  být  později  předmětem   reklamace.

10. Závěrečná ustanovení

 

Veškeré změny a doplňky těchto Všeobecných obchodních podmínek Chattuza s.r.o. lze činit pouze písemnou formou, jinak jsou neplatné.

 

Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou součástí obchodního smluvního vztahu a jsou pro strany daného smluvního vztahu závazné v rozsahu, jak je uvedeno pod bodem 1. těchto Všeobecných obchodních podmínek Chattuza s.r.o.

 

V případech, které neupravují, platí obecně závazná právní úprava právního řádu České republiky.

 

V Syrovátce dne  20. května 2008

CHATTUZA  s.r.o.,  Syrovátka  41

Jednatel firmy – František Záň